fredag 8 april 2011

Det blev... en motorcykel!

Härom dagen var jag och min babe runt i stan för att kolla upp massa prylar till butiken vi snart ska dra igång. Det är alltid så himla mycket mer som måste hinna fixas än vad man tror. På mindre tid än vad man inbillade sig att man hade.
Kvart i sex, helt vimsiga av priser, anteckningar, information och beställningar gick vi in på en mc-firma bara för att titta runt och rensa hjärnorna och hittar DEN! För det var lixom meningen.
Min hoj!!
Dagen efter åkte vi tillbaka med min handledare som ska hjälpa mig med kortet och som provkörde den (hans blodtryck mäts i cc... och han har ägt en lika dan) och vi lade handpenning mitt framför en snubbe som stod och pratade om MIN hoj. Snacka om impulsköp =) Men ja, det var meningen att jag skulle ha den.

















Det är en Honda Shadow 600cc, helt i original och inte alls en DragStar 1100cc som jag gått och drömt om så länge. Man ändrar sig snabbt när man hittar rätt.
Och det är nu det börjar. Det där som jag aldrig riktigt förstått förut. Det där med att sitta och leta delar och pimp och lullull till något som redan fungerar men som förhoppningsvis gör den bättre och om inte, snyggare.
Nu sitter jag ju här!! Och letar grejer...!
Och jag har hela vintern på mig att fixa upp den. Det enda som ska av nu är vindtjofräset (jag är tjej så jag får kalla det så), sen låter jag den vara som den är säsongen ut.








 
Den ska bli vit. Matt vit. Även sadeln.
Med nån variant av 3D-flames så klart. Inga orange raggarflames nu utan rökiga i grått som övergår i  ren klarlack. Det måste ju bli en eldhoj! =)
















Den här måste jag hitta i vitt. Eller helt enkelt beställa nån variant av den.
Ja, ni hör ju. Jag är redan igång.
Och jag har hela sommaren på mig att leta prylar innan hon ska in i garaget och fixas till.

Farligt...

Mycket farligt...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar