onsdag 6 april 2011

Saker jag funderar på:

När blev egentligen tuggummit ett slags hälso-statement för mina tänder? Istället för något man tuggade bara för att det smakade gott? Utan att motverka syreangrepp, bygga upp emalj, göra tänderna vita och fred på Jorden. Typ.
När blev tandborsten en person i tv-reklamen? En stormtrooper mot Karius och Baktus?
Och när blev den multifunktionell över hur jag kan borsta mina tänder när käcka män och kvinnor ändå står framför spegeln med ett leende, hopbitna framtänder och borstar upp och ner, så som normala människor aldrig gör?
Jag vill inte ha en tandborste med extrastrån hit och dit från alla kanter, gummiskrapor, ledade handtag, greppvänlig funktion... Jag vill helt enkelt inte stoppa in ett jäkla rymdskepp i min mun!

Jag köpte en Volvo 245 en gång, för fem år sedan ungefär. Den åkte jag runt med i två år och de få gånger den krånglade hotade jag med Skroten och då startade den alltid. Den kostade 6.000...
Lika mycket som två hål, undersökning, några röntgenplåtar och tandhygienisten gick på för två veckor sedan.
5.820 kr mindre än om jag skulle bryta halva kroppen och hamna på sjukhus.
Men om jag tar ett Extra med övernaturliga egenskaper och borstar tänderna med Nya Colgate Baking Soda Natural White kan jag kanske möta tandläkaren med ett strålande vitt leende nästa gång det är dags att gå dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar