söndag 3 april 2011

Fullbokad lördag för Seraphines

Vilken vecka!
Ibland händer bara allt på en gång. Förutom att ha jobbat på klubben och försökt styra upp och planera festivalsommaren för Monsterkatten fick jag och vacker pojke nycklarna till butikslokalen vi ska ta över om en månad. Så nu har vi letat grossister, suttit i telefonsamtal, bokat möten och knytit kontakter dygnet runt sen dess. Det här kommer bli så grymt bra!!

I går var vi iväg på varsitt håll för att hinna med kompishäng och nöjen. Eftersom vi alltid jobbar natt på helgerna brukar det inte bli så mycket sånt men jag tog fredagspasset och skickade iväg min babe på fest med hans mc-klubb (behövde inte direkt kämpa för att övertala där) och fick ledigt på lördagen (bästa chefen jag någonsin jobbat med) för att göra eldshower med Lotta.

Seraphines hade två bokningar i går så vi var igång hela dagen. Efter två timmar sömn, tre muggar kaffe och panikinköp av tändare var vi igång. Ytterst professionellt av mig att glömma tändaren hemma...
På förmiddagen var vi hos killarna på ACE Custom och körde en show för deras kunder. Där har vi varit förut och det är alltid lika roligt att komma dit. Det blåste en del så eldandet var lite begränsat men allt gick bra och vi fick några nya kontakter och förfrågningar om bokningar. ACE gillar vi! =)

På kvällen åkte vi till Klubb Mingel i Kungsbacka och körde två timmar vid entrén för att underhålla köande gäster och uteserveringen. Vi hade några korta pauser men två timmar känns i musklerna idag. Värsta träningspasset!
Sen körde vi lite led-poi vid dansgolvet. Trångt var det, stället var fullpackat, men vi lyckades göra oss lite plats för att underhålla.
Väldigt trevliga killar som arrangerade kvällen och vakter och barpersonal också. Vi trivdes och hade skitkul och kommer gärna tillbaka fler gånger.

Idag känns det som att jag blivit överkörd av en bandvagn. Sitter i mysbyxor och morgonrock och kommer nog fortsätta så. Jag har rätt att göra ingenting och vänta in pojkvän som är på väg hem på hoj från festen. En riktigt dålig film att somna ifrån ska jag leta upp också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar